Andai itu takdirnya

Salam.
24.10.2018 kata sakit pinggang yg amat sangat sehingga lenguh dari atas ke hujung kaki.itulah sebenarnya salah satu petanda keguguran yang aku tak dapat kenal pasti.setahu aku sakit pinggang awal kehamilan kerna embrio makin membesar mencari ruang menempel dalam rahim tapi apa aku andaikan perhitungan aku selama ni sehari dua silap.

Ikut hari isnin aku scan kali ke dua.tapi tagguhkan sebab suami kerja luar.aku tiada siapa mahu hantar.jadi esok khmis baru ke klinik.pergi tengahari last mereka kata doc isteri en siva scan aku tiada.kalau ada jam 5ptg hingga 8.30malam. Jadi malam aku pergi tapi doc siva dan istri ada hal kecemasan.maka aku cuma dapatkan ubat kuatkan rahim.aku terus ke aeon sebab aku kata mak aku nak datang.masa aeon puas teringin cari seluar putih panjang untuk padankan dengan baju 2 pasang baju aku beli.aku dapat tapi saiz m.oklah sebab saiz seluar boleh adjust.

Lepas aku beli dapat seluar aku turun bawah suami ada masa itulah rasa ke tandas dan seketol darah keluar.rasa sebelum ada keluar masa di rumah tapi tabah hati sebab tadi aku telah ubat dupshont.lebih kurang begitulah nama ubat hormon untuk kuatkan rahim.ganti sebagai hormon perempuan pengstogen gitu.

Siap suami beli barang dapur.aku tandas.keluar tandas ada bangku.terkedu gigil.seribu kata.rasa tidak sedap hati.aku suami pulang rumah. Pulang aku msg kakak aku sekali hantar gambar darah itu.ada merah pekat dan merah hati yang keluar dari kemaluan semasa aku shot pakai telefon. Kakak aku kata keguguran.kata pergi klnik.aku suami ke klnik dan tahu kata doc klnik.doc ini pengganti doc siva dan suami yg kecemasa tu.doc ganti la gitu.

Katayanya saya boleh cek tapi kene tengok bawa doc lelaki india.saya kata keluar darah.doc kata mungkin you gugur.jika benda ada tak dapat bentuk dengan baik beberapa week dia akan gugur.walaupun you bagi dia ubat kuatkan rahim.kalau u makan seklipun ia tak dapat bertahan kalau ia tak dapat bertahan lama akan gugur sendiri kerna proses pembentukan tak cukup kuat ia gugur.ubat kuatkan rahim tak bagi kesan apa2.cuma doc kata ada setegah kes kes embrio bertahan.itu selamat.kalu bernasib baik.jika tidak ia akan keluarlah..

Doc bagi tahu sebelum nak ke hospital bawa bukti scan.aku balik cari jumpa.sekali bawa utp uh.sampi hospital bainun dalam 11.45 daftar aku terus masuk dlm wad ramai orang.12.30malam baru aku di layan.aku kencing tahan.sebab takut kencing ti keluar darah.tapu bila tak tahan aku buang air kecil juga.

12.45 malam perut sacan.doc tidak bagi buang air.Allah aku rasa perit..tekan pula masa scan.scan pertama tiada apa-apa bukti.lalu aku berjalan bawa aku zon kritikal scan lebih detail.tiada.aku minta buang air untuk ujian utp.dengan air kencing bercampur darah.kedua buat ujian air kencing.dalam 1pagi bersandar end ujian selepas 2 kalu keluar masuk tandas air kencing dan darah keluar.doc girl dtg.yg scan tadi 2 doc lelaki dan perempuan.doc girl aku kata rest ujian utp bagaimana.kata ia keluar darah.gugur masa puan secara tak sedar.tak apa kata ujian air kencing ke dua sempel akan amik. aku panggil doc lelaki pula kata kantung puan kosong.masa scan pertama.walaupun aku tunjuk bukti scan dan test utp.kemudian kata yang keluar ketebalan darah haid. Haid??sabar jelah.awat hang tak khbar aku gugurkan mudah.doc kata lain doc perempuan kata lain.tapi aku redha.keluar dari bilik wad ramai tu dengan wajah sugul.tapi bersyukur tak perlu cuci rahim.sebab doc lelaki kata haid. Ketebalan darah dalam rahim.

Dalam hati kata biarlah ia keluar.itu cara ia keluar sendiri makin banyak.hitam..kemerahan.dari ia.keluar sikit2 bukan ketol2.mahu rahim aku di cuci
Biarlah tak jadi hamil.kadanng kalu ia jadi tapu nanti lahir anak jadi lain pula payah.mungkin ada hikmah ia gugur sebegitu kalau svan darah ja keluar bukan uri.sebab ikutkan semalam genap 7 week.

25hb pula adalah tarikh hari lahir aku 25hb.tapu bulan jer tak sama.aku lahir 25 september huuu.benar kata doc pengganti ia embrio yang tak menjadi pembentukannya maka akan gugur semulajadi.kalau embrio yang hasilkan cukup kuat buat apa ia akan tetap bertahan dan selalu ya embrio kuat di dalam dinding rahim .bukaan rahim orang hamil tak akan terbuka.kalau terbuka pun tanda sporting biasa2.itu jika.ada.srtegah kes embroi selamat selamat akan jadi janin.hingga 9 bulan.

Dari klnik hajat scan jumpa doc siva punya isteri dah menangis.masa cari gambar scan hati runtuh bagi tembok berlin..aku terima denga kerelaan hati sugul.dia memujuk dan bersabar walau ada sedih bertakung dalam hatinya.

Comments