Pantai Batu Buruk, Noor Arfa Craft Complex Dan Pasar Payang-China Town

Pantai Batu Buruk, Noor Arfa Craft Complex Dan Pasar Payang-China Town hari yang sama juga kami menjejakkan kaki ke sana.


Ikutkan memanglah penat tapi setelah berbincang biarlah penat sekali.bukan apa kalau lepas dari melawat masjid kristal terus chek in takut ada pula nanti tertdo dan malas nak keluar dari hotel nanti. Itu yanh ustazah dan kata sepakat di ambil kira..teruskan perjalanan sekali jalan.bila balik beli barang ke semua tempat malam nanti dah boleh golek -gelantang puas-puas.kata dema..kita mengikut ja..


Memori indah melawat masjid kristal dan taman tamadun islam tak akan lupakan..kami terus kedai makan.buat siap2 pasang jamak memasing kekdanya.



Pantai batu buruk perhentian terhenti di situ.ada bercadang nak makan tapi jurucakap pelancongan kata makanan di situ agak kurang memuaskan.tapi kalau makan dia ada juga sebuat beberapa tempat makanan yang sedap, menarik, freshlah.

Ikutkan katam jurucakap pelancongan terengganu yang kami panggil abang pink ni..kata sepatutnya hari jumaat kedai macam 7e di tutup..kedai makan di tutup tapi dia merasa kecewa kerna masih terdapat kedai-kedai makan terbuka waktu hari orang sedang menunikan solat jumaat.wahuallam.


Masa ini suri ambil jalan keluar sebab mencari tandas.salah satu sebab kedua cari makan dan ketiga duduk menghadap pantai batu buruk.tandas sudah di jumpai.lega rasanya dah buang hajat hii..itupun keluar dari perut bas bersama dengan si kakak ja.ada juga sebuah keluarga keluar itu sekejap sahaja.

Mulalah perot lapar.mahu tak servay makanan Allah sebatang hotdog rm2.00 berkira nak beli makan tepu pantai last fikir kalau beli makanan lain rm2.00 juga.erm.baik beli nasi  campur.nasi putih makan bersama kuah kari bahagian dada ayam rm5.00. Allah satu pilihan yang bijak makan nasi dan ayam lebih mengeyangkan.walaupun kurang sedap tapi ada baki nasi den tapau gak hii..alhamdulillah.kalau tak makan mahunya suri sakit kepala huu..

                            Sempat ambil gambar si arnab jer..hiii..gambar bagunan noor arfa ada juga ambil tapi pic tak berapa clear.kebetulan anak suka tengok arnab jadi suri ambillah dan rakam video arnab untuknya hii..



Pantai Batu Buruk , Noor Arfa Craft Complex Dan Pasar Payang-China Town perjalanan di teruskan ke gedung batik cukup istimewa. Ini kalau korang ada budget lebih oklah buat beli kain pasang sendiri atau hadiah mak mertua ke..tunang ker ..ok sahaja.batik ini keluaran design satu tak sama dengan batik-batik yang lain.itu sebab cukup eksklusif.tapi sayang suri tak mampu beli. Sebab takut lari budget tapi kalaulah bawa en suami sah memang suri larikan duit poket dia beli barang kat sini.hii..beraganlah pulaks..apa pun hasil tangan mereka terbaik harga berbaloi sebab rate harga mampu di miliki tak semuanya mahal yer.


Akhir sekali kami singgah di pasar payang terengganu. Last destinasi. Ini masa pergi dalam 5.30 petang kalau tak silap. Allah banyak gerai pakaian yang sudah tutup.ada buka tak banyak..mereka kata kita lewat mai sana.apa pun suri senpat beli kudapan jenis asam gula tu..dua ke tiga jenis makanan dalam bekas bulat bergula.beli kena budget sebab banyak tempat akan kami lewati nanti.



Pantai Batu Buruk , Noor Arfa Craft Complex Dan Pasar Payang-China Town tiga tempat harus singgah.jika tak berpeluang ke sana malulah sebab nanti orang akan tanya ada pegi tiga lokasi ni tak. Hiii.pelik kalau tak singgahkan..



Kesudahnya kami chek in hotel teratai tenang. Best tilam bantal empuk. Lena tidur.tapi malam itu suri tak dapat pergi ke dataran.sebab sakit kepala. Maklumlah dari waktu bertolak 12.00 tengah malam sampai ke petang mata tak mahu lelap itu sakit kepala.tidurnya tak.cukup.lepas sahaja suri selesai solat magrib suri makan dan sementara tunggu waktu isyak masuk suri makan jamu siap yang di bawa dari rumah.aha..kalau ada nampak botol air plastik tu botol berisi air panas.nak golek2 tuam atas badan buat ganti sebagai tungku batu sungai hii..



Atas roti gandum suri letak sambal ikan bilis goreng dan dan add dengan jamu ajaib homemade sendiri. Bertravel ya juga tapi makan minum kena jaga dan tak ada istilah non stop berpatang.tidur macam biasa baju persis kek lapis 3 helai. Stokin panjang ke siku dan stokin pendek ke buku lali.aha..add juga balm panas tapak kai sampi ke bawah lutut pelipat isi minyak atau balm.suri memang bawa lebih balm pelbagai jenis jenama hii..begitulah...


Terengganu terbaikk hati suri sebenarnya nak pi pulau tioman tapi dapat pi terengganu lagi best rupanya. Ok..esok akan sambung entri tepi pantai pula.

Lokasi..jeng..jeng.jeng..tunggu lain entri..

Comments