Beli, review one touch glucometer lazada for hamila bsp_gdm diet

Salam..
Beli, review one touch glucometer lazada for kehamilan bsp_gdm diet. Insyallah entri ini agak panjang. Sila baca dengan begitu gigih sekali jika nak faham jalan  ceritanya hii..

Kehamilan adalah saat yang menggujakan. Tapi bagi aku ia satu kurniaan yang amat ku syukuri hargainya. Kali ini dan seperti kehamilan ke kedua yang keempat..aku masih alami bacaan gula dalam darah tinggi. Gara-gara kantoi bacaan selepas dua jam itu sebelum 4.1 kepada 8.1 hoooo


Cucuk pertama klinik swasta

Lepak dan makan d kedai lepas cucuk 8pg

10pg kami ke aeon akan ulang alik sampai 5ptg nanti

Cucuk kali ke kedua balik dari klinik terus makan. Lepas ini anak sambung main dalam taman tu..bekal makanan di bawa masak dari rumah cuma bertahan hingga cucuk kali kedua sahaja

Balik dari klinik cucuk tiga kali. Stok makanan habis hii jadinya makan di food court. Rezeki lepas balik dari cucuk lalu lalang kedai mamak 2 kali tuan kedai panggil dan bagi anak air sprite..kopok pula sebagai upah adik nak sebab umpan dia teman ibu pi klinik tadi..



Maka aku bersiaplah untuk ambil bacaan ke klinik berbayar sekali cucuk rm10.00 Tiga kali aku bersama anak lelaki ulang alik dari aeon ke klinik berbayar itu. Penat berjalan dari pagi hingga ke jam 5 petang huu. Bacaan akhir di klinik lain tetap di cas rm10.00 juga. Tapi ada satu farmasi melayu islam kat sini di cas sekali cucuk rm6.00.

Aku beli barang one touch glucometer lazada. Memandangkan aku tak sanggup nak berlulang -alik dengan sorang anak sulong yang bersekolah dari sesi pagi ke petang.dengan keadaan aku tengah 20week tika itu aku pasrah untuk beli kit ini.

Korang pilih rm69.00 berbaloi sebab sekali dengan alkohol span dan lencet. Aku pula beli rm35.00 suami belikan sendiri2. Huu tanpa dia tahu beli 69 lagi huntung hooo..

Rm35.00 sampai ini ler benda yang aku dapat..buktinya..

Taraaa!!

Bahagian dalamnya..

Bila sudah dapat aku pun teruja membelek apa yang ada. Setelah lihat dan baca alamak lencet dan span alkohol kene beli sendiri daaa.. anggaran untuk dua benda dalam belasan  ringgit jugalah. 

Tu aku pergi farmasi beli dua benda ini. Sebelum nak beli aku ada tanya kedai pakai jenama apa dan berapa harganya katanya dalam seratus lebih. Aku katalah kenapa pakai jenama one touch ni katanya ni antara barang yang sederhana kos lepas itu ada waranty setahun lau beli dengannya. Kebetulan pekerja kata kalau nak beli cari jenama ini kerana farmasi mereka ada menjual keperluan one touch dari lencent, penguji test lain2. Itu sebab aku beli one touch ini kt lazada.harga murah dan kalau kata aku punya penguji test habis stok, lencet pun habis boleh jer aku beli kt farmasi inikan hii..

Ada juga jenama acuu apa tah aku lupa tapi dia punya alat penguji set warna hitam..Mahal ko . Aku tak beli lau  beli mahunya barang dia mahal dan susah nak cari. Apa-apa pun ikut budget koranglah.

Lepas suami ajar sekali aku dah mula dan pandai menggunakannya dengan sendiri. Maaflayh bacaan aku tak cantik tapi alhamdulillah setakat ini doc puas hati. Beli, review one touch glucometer lazada for kehamila nbsp_gdm diet



Aku tak makan semua benda iti hanya makan sebahagian sahaja. Masa ni tahan anak tekak hadap mereka makan. Aku nak makan jam 12tgri tadi..ni kene tunggu masa makan jam 5ptg pulak..




Alhamdulillah. Ini adalah bsp aku yang ke 4. Bsp ke 4 ni doc minta aku buat seminggu sekali.  Yang bsp sebelum ni yang pertama hingga ke tiga doc suruh buat dua minggu sekali.

Insyallah esok aku akan ke klnik kesihatan.. apa agaknya respon doc kita nunggu sahaja.

Aku kene amik gambar ini sebagai bahan bukti kot2 doc tak percayakan..manalah tahu..untuk makluman korang ni juga bsp pertama aku buat semuanya di rumah dengan gigih lakukan sendiri hii😄🤭.

Lepas selesai kononnya nak makan sedap kesudahnya sampai rumah badan letih mandi tido terus hiii..Beli, review one touch glucometer lazada for kehamilan bsp_gdm diet


Comments