Pengalaman hamil bsp on diet dan hb low

Salam..
Bsp 4.2 lepas dari dua jam 8.1 uh tinggi. Gara-gara balik dari rumah mertua di sana ada jamu rumah terbuka mahu elak bahagian mana maka hadaplah sahaja. Jika kehamilan kedua mininuman gula kantoi masa penghujung kehamilan la ni 20 week maaa..😔

Apa cuba aku buat yang terbaik. Kata orang kalau tak dapat bacaan cantik ler sangat2 kau dapat bacaan normal..a.k.a sederhana bagi aku cukuplah.jangan tinggi udahlah. Bukan mudah untuk untuk aku cuba kawal makan minum tambah aku jenis hb low on hamil dari anak kedua. Kalau amik manis lebis takut bacaan bsp aku tinggi. Jika aku amik gula kot terkurang bp tak sekalingus badan aku lemah 100% longlai dan menjadi satu masalah apabila time bsp kau nak minum manis atau ambil nasi kene agak-agak.manis kau kene rasa dalam berapa teguk sahaja tak boleh nak minum manis satu gelas hu..makan nasi aku try amik beras peranf memang ia tak ada gula. Tapi sepanjang aku amik bsp yang pertama 2 week lalu serius bp kurang ctik. Memang ia normal tapi 4.0 ke 4.3 sahaja..makanya untuk bsp ambilan ke dua aku ambil nasi putih tapi dalam anggaran segemgam lebih atau atau satu gengam dan aku add dengan sayuran. Sebab beras putih ia sudah sedia gula. Beras perang tiada gula sah kau makan surupa tak makan tambah aku bp low jadi beras itu memang tak sesuai untuk aku yang ada bp low time hamil huu..

Next bsp ke 2..

Menu makan untuk bsp pagi..

Pagi hati berdebar plus perot keroncong kerik..kerik😃😞

Lega bsp kedua cantik

Ini wajib ada masa bsp kalau makan hari2 pun bolehkan😅


Add minuman manis jangan tak ada langsung..

Bp low salah satu menu wajib ada

Menu akan makan 2 pusingan bsp. Menu sampingan ada juga tak sempat nak amik pic

Bersiap bawa ke padang permainan😇

Alahamdulillah bacaan normal. Antara 4.2 ke 4.6 syukurlah. Insyallah lepas ini pelbagaikan menu untuk elak muak. Mesti ada menu berlainan supaya tak jemu hadap menu sama.sepanjang bsp. Aku masukkan pisang, susu kambing lain makanan sampingan.


Korang bsp cam aku harap korang enjoy walaupun stress aku kawal manis tapi selalu sangka baik kerna apa doc dan jururawat buat semuanya untuk kebaikan kita dan bayi. Moga urusan bspku dan kalian d permudahkan

Comments