30 MInggu Nan Indah Penawar Ulser Mulut Semasa Hamil

Salam...
30 Minggu Nan Indah Penawar Ulser Mulut Semasa Hamil. Semalam aku andaikan bengkak gusi. Bila masuk hari kedua aku balek dan suluh lampu hp baru teringat eh ulser mulut/mata ikan dah. Dia berlaku dekat betul-betul hujung garham mulut itu. Berlekuk pula tempat terkena ulser.

Malam sebelum kumur dan tepek garam. Selepas malan sebelum tidur gosok gigi dan kumur dengan garam. Malam kedua buat perkara yang sama huu..

Cuba google haaa..dapat pula laman web ini..

Dema kata vitamin c dan b12..

Kalau petua. Katanya garam tepek kat ulser, ada asam keping sama juga kaedah yang sama, ada juga sarankan madu huu..

Aku cuma try selalu garam kasar atau garam halusm biar leleh air mata. Buatlahndalam 3 ke 4 hari...biar perit jangan sekejap dari salit menahan lama dan berpanjangan itunlebih menyentap mood aku makan dan lalui kehamilan dengan penuh kesyukuran, keriangan..sebab hamil kali ini sah tak akan sama hamil yang sebelumya. Maka itu aku sanggup lalui perit walau sekejap tapi hasil alu ouas hati cepat baik ya gunakan garam. Kedua gunakan juga ubat doc bagi huu..

Jadi tak pelik kot aku buh 30 minggu nan indah dalam entri aku nih hii..

Jadi aku baru teringat akan aduan aku pada doktor masa akunkata tangan kiri aku selalu kebas time tidur, lenguh dan lemah. Doc klinik kesihatan tulis pada kertas b12. Bawa benda yang tulis itunke klinik nanti.

30 Minggu Nan Indah Penawar ulser mulut semasa hamil

Nak cepat aku cari ubat doc bagi nama b12. Kemudian akunperasan vitamin selalu alu ambil di klinik berbayar vitamin c. Apa lagi lepas sapu garam. Dalam 30 minit aku buh tablet vitamin c selang berapa jam aku makan pula 
Vitamin b12.

Dengan niat esok aku makan benda menyihatkan, keadaan mulut aku lebih selesan dari sekarang mananggung sakit yakmta.

Doakan aku supaya dapat lalui 30 Minggu Nan Indah Penawar ulser mulut semasa hamil dengan mudah, sabar dan tenang ya. Amin.

Comments