Hamil 30 weeks kaki tangan serentak kebas lenguh vs gusi bengkak

Salam..
Hamil 30 weeks kaki tangan serentak kebas lenguh vs gusi bengkak. 11.00 malam rasa gusi semacam sahaja. Tapi katakan pada hati simptom masuk ke termister ke tiga. Jadi bertabahlah.



Malam terjaga selalu tangan kiri sahaja yang rasa kebas, lenguh, lemah bermula sejak selepas ambil suntikan tentanus. Lepas 2 minggu berikut suntik ada cakap sama doc kk kata tangan kebas dia tulis kat satu ketas suh aku pi klnik kata amik ubat vitamin 12 cam tulah tulisnya  aku ada dapat ubat tu tapi baru ja makan 2 kali. 

Untuk kali ini kiri kanan rasa kebas, lenguh, lemah semacam jer.malaslah pagi buta nak ambil ubat itu dalam kereta. Jadi minum susu jala. Kalau boleh aku tak nak bergantung pada ubat. Lau kecemasan ker pi travel x bawa susu tepung ke leh ler ko telan ubat yang doc sarankan tu kan..kan..

Apa cara hilangkan rasa kebas, lenguh, lemah kehamilan masuk tujuh bulan ini?Hamil 30 weeks kaki tangan serentak kebas lenguh vs gusi bengkak.
Aku cepat bancuh tiga senduk dan buat pekat sikit. Kalsium badan ada pada mom telah serap banyak oleh bayi. Jadi untuk mom kalsium sudah tiada. Aku bancuhlah susu jam 3 pagi sebab rasa tak tahan. Tapi makan sedikit dengan biskut hiii. Lepas ini aku kena gandakan minun susu 3 kali sehari hoo..



Selepas minum susu alhamdulillah boleh tidur seperti biasa dan tak ada kebas, lenguh datang..

Simptom kehamilan gusi bengkak?
Ada kata sebab kekurangan air. Bagi aku tak sebab aku minum air lebih dari 1.7 liter sehari.  Mungkin kerana karang gigi agaknya atau ada bakteri. Jika ada aku beruslah juga gigi lepas minum susu tadi. Kadang itu sebelum nak masuk tidur aku dah mula gosok gigi. Alahai nak makan rasa perit..tak selesa..

Ada petua kata kumur dengan air garam tapi sampi bila hu..kata kawan pergi farmasi ada ubat untuk kurangkan kesakitan pada gusi yang timbul atas gigi itu. Harapannya nanti dapat aku beli nanti.

Last ambil vitamin c. Ada cadang nak ambil vitamin c tapi aku tak boleh nak ambil vitamin c sebarangan. Kena jumpa doc jugakan.

Sungguh menggujakan sedikit penat. Aku dapat rasa berat semakin bertambah bebanannya. Berjalan makin selow pastu solat dalam keadaan berdiri agak sukar nak bangkit. Tapi still kuatkan juga badan. Tak mahu manja sangat.


Nah..
Pagi itu ajak anak teman beli nasi lemak kat hujing selekoh taman. Suka sebab sambal dia pedas gila. Sengaja tak mahu suami belikan. Aku nak hirup udara pagi dan jalan kaki sahaja.



Ada jual sambal ikan bilisz, sambal sotong dan ikan masin. Bila sampai ada dua bungkus sahaja. Ya bg dua bungkus itu dalam ikan masin. Ahhh.ah..x apalah janji dpt makn nasi lemak dalam ada sambal. Ingat beli empat tapi x dapatkah kakak merasa. Adik dan mom jer makan. Mujurlah kakak masih tido dan tak perasan. Tapi apa pun sarapan pagi tu aku dah sediakan awal-awal cuma tekan ni ja nak pedas dan sedap hii.

Comments