Last day damai laut

Salam..
Hari ke 2 Ahad, last day di Swiss Garden Lumut Perak. Pagi sarapan awal sebab anak-anak sudah tidak sabar nak mandi sangat katanya hari akhir mesti mandi sepuasnya hoooo..

Pagi itu terus sarapan me gadap tempat mandi. Siap sarapan  tapau sikit haaa..jimat..tengok gelagak anak rasa puas hati bila bercuti 2 hari 2 malam di sini.

Ada tempat mandi dewasa, kanak-kanak atau baby juha👶😏

Menu sarapan hari ke dua.

Tiada apa menariknya. Menunya tetap sama. Ingatkan pagi itu ada menu yang berlainan seperti mufin ke kek slide yang potong ker huu..budak cari juga walfer hari kedua tapi tiada huu..lagaknya depa hadap koko cruch ja la☺

Aku rasa menu sabatu dah ahad perlu di tukar supaya pelanggan tak muak. Sebab selalunya keluarga akan bercuti  pada hujung minggu maka masa inilah pihak servis makanan sediakan menu 2 hari yang agak berbeza. Cam sabtu tak ada mufin maka ahad mesti ada. Menu perlu tukar untuk tawa minat selera pelanggan yang datang menginap di situ. Jika hari ini bihun goreng biasa hari esokknya buat bihun singapura ker..kan..jika manu sedikan enak rasanya kota terjuja untuk makan dan ada banyak pilihan.

Menu sup bias aja sebab rasa bihun kosong no sayur ada daun bawang dan bebola sedikit. Itupun bihun di isi oleh pekerja hotel. Mee kuning yang di letakkan dalam mangguk kecil seskit sah kedut yakmat huu..aku ada juga menginap hotel lain tak adalah sikit begitu kalau budak  6 setahun leh kau bubuh banyak itu hu.. ini orang dewasa kot hooo..pelik tak faham menu pagi bahagian dalam kita ambil sendiri tapi bahagian sup di luar tu dah tak seberapa tapi kenapa mesti ada pekerja yang siap ambilkan.bukan ia layan diri? Bahagian roti canai elook jer layan diri. 

Tiada pilihan menu nasi juga hadap. Sebab tengok menu nasi goreng kurang menyerlah tetap warna putih jer ..sabau jelah.anak tak mau makan..hoooo..

Inilah hasil kutip tepi pantai semalam.. tunggu ia terbuka..

Dah terbuka luas wow!!

Balik bikin nasi dan hirup kuah remis sedap gak hii..

Keseluruhannya..bab makanan sahaja aku tak berapa nak menyerlah.sabtu orang tak ramai sangat..ahad ramai..tapi tak ada pula sorang dua staff yang mesra pelanggan dok tanya menu ok ker..depa tahu biasa amik pinggang..cawan jer haaa..mungkin sebab aku baru pertama kali di sana lau aku selalu ke sana agak depa tegur aku tak? Haaa.. tapu tengok chef depa borak sama depa jer leh pula..dok senyum dekat pelanggan lain. Apa merapu ni hii..

Serius aku berharap menu mereka akan berubah sabtu dan ahad sahaja. Bagi aku senin hingga jumaat orang ramai berkerja jadi orang tak berapa kisah menu 5 hari kalau ko tak tukar. Sabtu ahad biarlah  berubah dan orang teruja nak merasa menu berlainan kanss.pe dapat akulah..kerna hak aku. 

Ok sekian.

Comments