Swiss -Garden Damai Laut, Lumut Perak review 2019



Salam..
Swiss -Garden Damai Laut, Lumut Perak review 2019
3.8.2019 sabtu. Penangan nasi biasa sahaja tapi buat sedap bila sambalnya pedas itu aku suka haaa..jika makan bersama bihun yang kosong asd dengan sambal sedap dan boleh licin  makan satu piring sahaja.pinggang tak bileh sebab akustill kawal diet on gdm hu..hu..

Sabtu yang damai juga permulaa makan mengadap laut tapi tukarkan fikiran makan mengadap tamankolam air mandi pula hooo..bila tukar tempat maka..selera nak makan menjadi tapi amik nasi ada karbon air suami yang bergula mengajak aku minum tapi tabahkan hati esok baru ambil manis sebab nasi arni kene sesi pagi dan petang sahaja.kadi ambil air susu 2 gelas haa..sebab susu marigold kira manis hoo..

8.48pg mennu berat nasi lemak ambil sebelum mau berendam..



Tukar pemandangan hadap pool pula. 

Sejuk ada hijau..ada warna membiru..ada batu rasa ada kat lost of tambun sahaja haaa..🤭🤭


Bila layan kerenah anak dan mandi puas rasanya teruja nak tengok laut. Padahal umah sendiri belakang dah ada laut selat melaka haaa🤣🤣.

Dari jauh pemandagan sungguh cantik. Tapi awas korang tidak di benarkan berenag di dalamnya kerana ada obor-obor daah..

Masa nak turun ada tangga. Kayu kukuh cantik pula.aku sebelah tangan ramas epal merah sebelah ada telefon duduklah.cungap tarik nafas. 2 orang pengawal setia dah sah turun tanggan kemain laju nau😔😄.

Sempat post pic kan hiii..kenanganlah pertama kali mai sni. Akan datang tak akan amik pic kat sini lagi ok😁Swiss -Garden Damai Laut, Lumut Perak review 2019.
Nampak si adik tanpa seluar hanya pampes jer hooo..

Pelantar kayu panjang.ingat mahu ja menri kat atas ni..kot dema malam ada buat pementasan tak tahulah. Luas. Lebar rasa kalau mereka letak kerusi kat sini mahu ramai lagi yang akan turun ke bawah tak mahu naik ke atas. Tapi jika ada orang berniaga ais cream cam syok jer..awas jangan!!mandi dah ler😯😏.

Banyak kerang besar dan kecil.pasir cantik bukan warna cokelat oren tu tapu kelabu.cantikkan.🙆‍♀️😁😍

Aku rasa itu mungkin pulau ya ker? Tapi rasa hati kata mungkon pokok-pokok sahaja kot hii🤨. Laut tenang..air surut sangat pada pagi itu. Itu seronok berjalan sambil sepak air laut☺☺..nak berenang jangalah harap sebab aku asal dr kg laut tak gemar mandi air laut kerna masin dah cepat meletihkan badan adaler hooo😅😅.pemandangan aku suka😘lah sangat.

Bila jalan ke bahagian kanan ada sebuah restoran.tak silap pandangan aku itu kedai makan orang cina sebab ada nampak minuman keras..huu..

Lepas melewati kedai tepi pantai itu jalan lagi baru nampak pemandagan ala safari gitu.. ingat ada kedai makan kotnya untuk orang melayu jual minuman atau makanan ringan ke rupanya idak huu..

Sini aktiviti berkuda..bermotor atas pasir, ada taman mini sikit, zoo sederhana hujung sana. Jika korang minat memancing ada juga khidmat yang tawarkan kepada pengunjung.

Suka jenis bermotor 4 roda. Menarik tapi siapkan duit poket secukupnya.

Aktiviti mamancing boleh sewa peralatan di dalam kedai ini.

Taman mainan kanak-kanak.di belakang itu ada tandas awam. Tapi keadaan tak berapa selasa sebab mereka sedang baiki sistem pembentungan.. awas jangalah ke sana sebab keadaan lecak.kalau boleh duduk hadapan taman dan main di sini sahaja huu.

Kami siap pusing satu kawasan jam 2.00 petanf barulah naik ke atas. Tukar mandi semua bagai dan cari makan di luar. Serius kalau ada anak-anal makan dalam memang mahal tapu kaminpilih untuk ke pekan untuk mencari kudap minum petang, makan malam sekali..

Selesai singgah galeri untuk dewasa dan kanak-kanak😀

Sekali masuk satu kepala rm3.00 ada mewarna, block, movie dan pusat mini bina badan.

Layan cerita kartun sambil mewarna kita gelak sikit hiii

Arah jauh dari sudut masuk

Hooo..inilah hasil dapat cari kat pantai tadi.aku duduk dekat oangkin ada ala2 barli tu..cari remisnya tak.hoo..

Swiss -Garden Damai Laut, Lumut Perak review 2019. Simpulannya hari itu sungguu memenatkan. Jadi kami sambung cuti sehari lagi.hoooooo.. tempat manarik. Ada taman mini, ada mandi menarik, pekerja cuci bahagian tandas waktu tu sungguh ramah. Masa balik dari pulang pekan pekerja bahagian atas jual ice cream baik hati bagi anak kami ice cream.gemau mereka.. i am happy sehari di sana.

Comments