29 week_Bsp ke 4 by cahayasurihatiku

Salam..
Sekejap masa berlalukan..pejam celik masa mengejar kita..sedar atau tak setiap yang berjalan banyak mengajar kita sebuah pengalaman dan seterusnya menghargai tiap detik yang ada.



Ya. Aku rakamkan segalanya di sini. Kerna sebelum anak kedua kehamilan bacaan bsp aku turun naik tapi bila masuk kehamilan ketiga aku lebih maintainkan bacaan gula aku. Sah doc tak boleh kata apa sebab dari si adik lagi bacaan aku susah nak naik loncat tinggi paling tinggi rasa 4.9mmol.




Aku masa mula kene bsp pertama kali tercari menu makanan apa sesuai dengan aku. Buat bsp naik dan kalau boleh kekal dan bacaan itu tak rendah atau tak tinggi sangat. Akhir aku cuba try error sebab aku jenis bp low huu.



Kadang cemburu tengok orang bacaan depa cantik jer.aku try juga apa depa ambil tapi bp aku x sama seperti mereka.ada masa bsp mkn biskut ja..pastu mnum air bp cun ja...aku pula jenis tak boleh bsp tak ada nasi sah aku akan sakit kepala. Pasti angin naik ke kepala dan aku mudah pening dan muntah. Sebab badan aku perlukan nasi huuu.jadi setiap bsp aku perlu makan nasi. Berutunglah kornag jalani bps kadang amii nasi kadang tidak huu..

Ada juga amlkan susu kurma aku ada juga mencuba tapi jenis aku aku tembah susu kurma dengan cokelat dalam dua sudu. Pastu minum. Baru bsp aku naik. Lau aku minum semata 3 senduk susu kambing sahaja dah cuba bsp aku tak berapa naik huuu..



Macam aku kata lain org lain penerimaan tubuh badan masing-masing. Ada just minum sup kambing pun dah naik bp dia dengan cantik.



Apa cara dan gaya pemakanan korang sempanjang hamil harap korang punya bsp dalam keadaan terkawal. Aku punya  bsp sejak kandugan masuk 4 bulan. Sejak dari itu hinggalah sekarang apa aku nak makan terutama yang manis semua aku makan separuh atau amik rasa sahaja. Sedih sungguh.



Semua ada trik la. Bukan kau minum satu gelas dengan manis tak.. korang kene alert time bila nak manis waktu bila jangan sentuh makanan perlu makan untuk dapatkan manis hiii.. kalau tak control serius doc dah pesan baby dalam akab cepat membesar dan uh tak sangguhlah aku nak catat kat sini korang tahukan lau sekian benda buruk berlaku kemungkinan korang akan di bedah..atau pendek kata serah diri sebab baby dah besar. Salah satunya cam bahu dia tak dapat nak keluar jadi itu bahayanya..salah satunyalah bahaya bila bsp ada kencing manis tapi tak kawal sebaiknya..


Oklah aku tak nak bebal panjang..type lagi panjang guna hp ni terus ke blog sungguh lenguh tangan aku hii..


Insyallah lagi 2 week bsp aku kene ulang lagi..aku harap bsp aku maintain dna korang ada pengalaman kongsilah kt ruangan komen yer๐Ÿคญ๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜Š

Comments