31 minggu hamil tangan kebas, lenguh dan senaman regangan

Salam..
31 minggu hamil tangan kebas, lenguh dan senaman regangan.7.30pagi siap turun ke dapur..kali ini kerja rumah lagi lajundari kebiasaan kerana ada tetamu datang kenrumah seawal jam 9pagi.


Siap masak nasi lemak cara masak orang perak..menu sambal ikan bilis stail orang perak dan sambal sadin cara masakan orang Melaka jadi penarik menu nasi lemak kali ni.

Siap masak mandi lepas dari itu tangan kiri mula rasa kebal dan lenguh yakmat.mujurlah setelah selesai mengemas, menyapu dan memasak..tamu pun datang.

10.38pg mula rasa kebas lenguh teramat sangat. Pedih dan rehatkan seluruh badan sementara tunggu wakti azan zohir masuk. Aku ada amii ubat b12 vitamin. Makanlah sebijik dan add susu arni minum tiga kali sehari.

Katanya tangan kebas, lenguh sebab ada kandungan air bertakung di terowong balik pergelangan tangan. Kedua sebab kehamilan makin meningkat pada temister  ke dua dan ketiga. Gara-gara bayi sudah mula membesar dalam rahim ibu berat badan si ibu mula meningkat.


Ada kata ia boleh hilang lepas bersalin ada juga tidak. Cara hilangkan rasa sakit elak makanan manis, elak minum kefin, kika serius kene lakukan pembadahan untuk buang sebahagian tekanan pada kulit, lakukan senaman ringan tangan, tidur dengan tidak menggunkan tangan sebagai alas kepala. Pengambilan vitamin 12 dengan atas nasohat doktor, kalsium susu perlu ambil mencukupi.

Gambar ehsan dari lawam google dan blog2..31 minggu hamil tangan kebas, lenguh dan senaman regangan



Lenguh, kebas satu normal pada ibu hamil. Tapi jika ia berlarutan lepas bersalin harus berhati-hati jika keadaan ini berpanjangan..



Aku plan hari ini hadap sarung bakul sampah kesudahnya rehat dan tengok tv sahaja.minun air susu, air suam, sapu minyak balm dan buat urutan senaman tangan dan jari. Harap ia hadir masa hamil dan akan berlalu selepas bersalin kelak.amin.

31 minggu hamil tangan kebas, lenguh dan senaman regangan.  Ada komen dan share silalah tinggalkan di bawah ok☺☺๐Ÿ‘Œ๐Ÿฝ

Comments