Cara jahit kain batik murah, mudah terlondeh dan potongan kain duyung untuk berpantang tapi sempat berfesyen!

Salam..
Cara jahit kain batik murah, mudah terlondeh dan potongan kain duyung untuk berpantang tapi sempat berfesyen! Ini semalam punya kerja. Sudah sarat lagi mahu hadap mesin jahit. Sungguh aku terpaksa. Kain di beli kedai murah 2 meter dapat sehelai rm9.90 hii. Kualitinya bukan cotton ler tapi jenis mix. Jika mix ni maknanya kain jenis yang licin ler.. itulah budget aku setakat ni.

Design dah siap aku potong..


Aku ada sahaja kain dah pakai jenis batik sejuk bila kita pakai itu tapi oleh kerna corak kain ini cantik aku suka jadi aku terus beli jer. Panas ke idak itu taruk belakang cerita. Bagi aku asal murah, cantik berkenan di mata aku beli jer haaa.. pstt..nampaknya pasni aku kene siap3 pakai kain dalam weh..supaya tak nampak dua batang tiang letrik tercegat!!🤣🤣🤭. Alah cam pakai jubah kena ada kain dalamnya kanss😁👌🏽

Aku beli kain yang pertama warna biru gelap..selang berapa bulan aku sambar tiga sebab ada corak yang lain. Bila tahu licin ikut pengalaman mak aku punya kain batik bila guna asyik pakainya merlurut ke bawah lepas itu kenelah pakai kain ikat semula huu..letihkan. jadinya aku bikin idea cara potong kain duyung jer haaa..cara buat pola kain duyung mudah kalau tak tahu korang google hii..aku buatlah sekiannya..

Dah siap berduyung..jom rempit tepi dan jahit biasa jaah😁😁💪💪🙆‍♀️

Bila aku buat aku letakkan getah dalamnya. Maknanya time berpatang nanti aku akan pakai mahunya kain ini akan ku jejak kaki ke klinik kesihatankan..sah ler dah pegang baby mana mau cover kain licin ini. Lau silap haribulan terlodeh malu weh. Tu pakai getah haa..

kita dukung baby relak jer tak perlu pikir alamak kain ini licin, londeh haa..dah kene cari bilik air nak selelak baju nak betulkan kain batin ni. Belum lagi baby baru lahir ini gilanya susu sahaja. Selaklah payudara mahu selak kain juga ..kain licin 100% korang kena jaga dengan baik. Kalu pakai kain batik pure x ada rasa seriau sangatkan..haaa..maka itulah aku pakai idea ni jadikan dia ala2 kain mak duyong berpatang tapi sempat berfesyen haaaa😅☺☺

Ok siap 😘😘😘

Cara jahit kain batik murah, mudah terlondeh dan potongan kain duyung untuk berpantang tapi sempat berfesyen! 
Apapun kalau korang buat potongan batik biasa ke kembang ke boleh sahajalah. Tapi aku suka duyung sebab bawah dia ada kembang sikit..kendian wajib letak getah..pastu akan datang aku dah sah akan guna kain mix match mana-mana blouse atau baju kedah yang aku jahit kelmarin tu.



Masukkan dalam beg utk d bawa ke sepital kelak.ada tuh hah baju kedah bunga2 yang saya jahithiii🤭🤭🤭


Yang penting nak buat ikut budget, keselesaan masing-masing.Cara jahit kain batik murah, mudah terlondeh dan potongan kain duyung untuk berpantang tapi sempat berfesyen!

Comments