Menghitung hari demi hari

Salam..
Hari ini aku bantai  dua bungkus nasi lemak daun pisang sambal sotong...ikut mengantuklah sangat tapi lawankan jugalah mataku ni. aku sedang menghitung hari kelahiran..Ya Allah lagi sebulan lebih je lagi. Baik aku keluarkan harta karun tu dari sekarang..



Bila di buka..

Ada dua peti..

Hurm..dan dalam masa sama aku nak kemas semula bilik jahit aku tuh. Haa..serabut sungguh..dah kemas nampak lawo..


Memandangkan semalam aku tak berapa sihat angin jer satu badan tah silap makan ke aku pun tak pasti tapi semetara larat aku kemas juga bilik yang lain-lain. Lau masuk lapan bulan tak leh lengah sangat dan kan.



Siap kemas bilik jahit. Siap kemas bilik anak-anak rasa lega. Barang harta itu dah selamat aku basuh. Cuma ada beberapa helai baju dan selimut bayi nampak kekuningan cepat-cepatlah aku rendam. Biau rendam lama sikit haa.. nanti kita masuk mesin kasi bilas baru nampak macam pakaian baharu.

Jenama apa eh jenama savon ler. Aku ada buat demo dan review beberapa bulan yang lepas oasal savoon hii.. puas hati pakai. Kesan hitam, tahi lalat, kuning, semua clear ahaaa..harga pun murah gila😘😅.

Dah siap asingkan baju yang perlu di rendam..


Lepas tu rest kejapa.. sebab jam dua petang  apa lagi aku makan  nasi lemak sambal ikan bilis. Ini gila pedas tapi ckukup kena dengan anak tekak aku.

Siap makannya yang leeat mandi dan solat zohor duduk sekejap.dapatlah juga kakak adik membantu masuk baju dalam mesin basuh, ada kemas mainan dan lain juga.

Tengok orang bujng main kerete...sepahkan

Next..kerja membuang sawang kat atas siling umh huu..

Esok boleh relaks ke jalan ke sana sini ker bermalas hujung minggu ker hii..sebab hari ahad nanti aku dah kene gerak ke umh mertua pagi..pahgi huuu. Jadi kerja ini ini harus setelkan sebaiknya.

Lau aku larat aku lipat ja baju kalau tak done balik dari cito kene lipat baju hooo..

Lepas ini fokus insert babynest ja.. opsss tempahan tu aku tutup.cuma aku buat yang ni untuk orang baru dalam keluarga kami. Insyalllah aku buka bila kedaan mengizinkan. Sekarang aku tak mahunjahit terima tempahan bagai lagi.. doakan aku selamat melalui fasa kehamilan dengan mudah, saat kelahiran degan tenang dan saat berpantang dengan rasa kesyukuran amin ya rabal alamin.

Comments