Menu makanan dan Bacaan gdm on diet 33 week ke 5

Salam..
Secara  ringkasnyalah aku update untuk catatan dan ulangkaji masa hadapan. Manalah tahu akan datang lepas ini mengadung lagi jika tak pun mungkin untuk rujukan tetamu  yang singgah di medan blog ini.

Menu makanan pertamaku..

Kerang rebus, sup bayam telor dan sambal ikan


Lepas itu susuri dengan minuman manis dan biskut sedikit.

Ini larat makan 3 keping sahaja biskiut bergula.

Pada hakikatnya makan menu nasi atas dah kenyang pun. Dah sedawa tau. Tapi rest sekejap baru sambung menu manis. Sekarang makan sikit perot cepat sendat dan cepat kenyang.

Ini bacaan pertama jam 8pagi.❤❤



Menu makanan keduaku..

Lepas itu ikuti dengan minuman dan makanan manis sedikit. Kata doktor tak ada manis tak boleh juga. Sah badan aku boleh lemah satu badan dan 100%  tiada kudarat. Sebab aku dua kali terkena tiada ambil makanan manis itu aku takut.

Air sepecil biskut cips..


Bacaan kedua..



Menu aku yang ketiga. Bagi elak jemu aku buatlah kerang masak rendang dan bayam hijau masak lemak. Kalau kau orang jenis boleh makan bayam yang daun di tengahnya  ungu makanlah. Aku jenis bayam berdaun ungu tak leh makan sebab angin. Tapi aku boleh makan bayam yang daunya full hijau alhamdulillah ok.

Buat rendang jenis kasar sikit..ada selera anak tekak huu.

Dua done masak. sebab dah on gdm nak masak beria sangat tak lalu. Lama nak buat lauk rendang kerang cili api ni. Tpi bila dah buat masak makan pun tak lalu huu..

Siap air limau manis tau 😋😋

Ini sama nak makan manis tak larat. Sebab masa makan nasi pun aku siang2 sendawa. Lau aku topup biskut aku rasa bacaan aku naik lebih dari 4.5 tapi tak larat. Makan nasi pun aku amik sedikit ja. Sebab aku lebih selera tengok sayur bayam hijau tu..hirup panas-panas hii😋😋

Ni bacaannya..

Syukur..lega..


Menu keempat aku add ayam goreng spicy. Sayur dan menu kerang. Masa ini makan dah tak lalu. Rasa nak tidur dna minum air sahaja. Sebab tekak asal nak.makan pedas sahaja. tapi memandangkan aku masih gdm on diet dan jika tak gdm aku akan makan menu lebih kurang sama ja kuantitinya.. apa aku masak makan semua berkira. Tambah benda manis.  Alu alert beb..



Menu untuk minuman dan bacaannya.


Bacaan pula..

Lega selesai..


Lagi sebulan lebih lagi beb..aku amat risau harap next bsp aku dapat kekalkannya dengan lebih baik lagi..esok mau jumpa doc untuk review pula. Doaku semoga tekanan darahku, berat badan, bsp ini dalam keadaan terkawal hinggakah ke hujung kehamilan...

Tunggu next entry pula..dup.dap..jumpa nes dan doc untuk scan perot huu..moga d mudahkan..

Comments