Vitamin ibu mengandung caltrate 600 dan vitamin b12

Salam.
Vitamin ibu mengandung caltrate 600 dan vitamin b12. Adalah menu makanan tambahan yang aku dapat selepas dari berjumpa dengan doktor. Kehamilan kali ke 4 ini agak berbeza vitakin ini wajib ambil memandangkan kalsiun baby iaitu sisten tulangnya sedang terbentuk sehinggalah ke penghujung kehamilan.

Bila berumur kalsium yang ada pada pada kita tak.dapat nak sokong bayi secukupnya jadi mom kenelah ambil makanan tambahan ini.

Wajib banyak minum air..sebab jadi sembelit tau😁

Sekian lama diam tak up apa dalam seminggu lebih ni. Gara-gara projek tempahan dan oder masuk sarung bakul sampah by cahayasurihatiku. Kali baru ada kesempatan nak tacap pasal posting kelmarin katanya tangan sengal, lenguh, lemah dan sakit bila tiap kali di tekan atau di picit. Tiap kali jaga dari tidut tangan kream. Nak hadap apa kerja tak boleh huu..lagi-lagi aku memang gemar menjahit apa sahaja.

Vitamin b12 aku dah dapat kebenaran dari note doctor klinik kesihatan ibu dan anak. Ini amik masa kehamilan masuk 30 week tak silap. Sekarang aku sambung ja amik vitamin ni. Tapi menu diet seharian dalam.1 week aku tetap selitkan sayur menu wajib, daging aku akan amik semiggu 2 kali, ikan dan susu 3 hari sekali.

Selesai sarapan pagi baru makan vitamin

Vitamin caltrate 600 ni aku baru amik.alhamdulilillah makan kedua selepas sarapan pagi. Kesan pada tubuh tak adalah tagan rasa sengal atau sakit yang teruk seperti sebelum ini.


Lain punya vitamin aku tak ada ambil selain zinkcofer makan sebelum tidur. Ada juga ambil vitamin c tapi tak selalu ambil. Aku ambil jika keadaan sekeliling ada orang tak sihat atau aku mula bersin lebih dari 5 kali baru amik vitamin c dalam bentuk rendaman. Tapi selalunya sebelum amik yang rendaman aku akan mnum pati lemon sunquit, madu dan limau bancuh air minum suam panas. Lepas tak lut baru aku amik tablet rendaman.setakat ni cara tu paling berkesan kat tubuh aku.

Apa korang ada rasa tak selesa baik jumpa doc kk atau klnik bertauliah untuk dapatkan apa-apa jenis ubat-ubatan. Jangan main beli sahaja. Bahaya.Vitamin ibu mengandung caltrate 600 dan vitamin b12


Lepas sarapan minumlah air suam secukupnya..

Kendian sebelum.keluar dari bilik doc tu dia kata kalau sakit sangat aku boleh doublekan makan vitamin 12 sebanyak 2x sahaja. Lepas itu jika rasa sakit lagi aku cuma di benarkan malan penadol dalam aras 500mg sahaja.


Ada apa-apa share le pengalaman korang kt sini. Vitamin ibu mengandung caltrate 600 dan vitamin b12.





Comments