Menu makanan dan Bacaan gdm on diet 35 week ke 6

Salam..
Menu makanan dan Bacaan gdm on diet 35 week ke 6. 7hb okt 2019 bersamaan hari isnin yang rasa sungguh agak kusut..Alhamdulillah aku masih beri kekuatan untuk menghadap semua perkara ini. Bayi dalam seakan faham apa itu gdm huu..

Mari aku kongsi menu makana aku yang tak seberapa ini. Kali ini dalam menu aku tak di senaraikan kerang. Hari sabtu aku turun ke pasar keliling  mencari kerang sayang tak ada pula yang  menjualnya. Tapi nasib aku baik aku dapatlah pula ikan sebelah. Di Melaka ikan sebelah adalah aku minta ayah carikan. Tapi katanya tak ada musimnya lagi nak. Ayah ada tanya kenapa tak cari di pasar tempat aku duduk. Kata suami ada tapi tesco. Yang tak mahu sebab saiz ikan sebelah itu besar tapak tangan.. aku tak lalu nak makan. Mungkin kerna tuan aku jumpa ikan itu teruslah aku beli 3 ekor rm4.00 alhamdulillah.

Menu aku sempat masaklah..sederhana sahaja aku harap bsp aku dalam bacaan paras normal..untuk akulah tapi untuk orang lain mungkin menu tak serasi dengan tekan masing-masingkan. Niatbaku share, untuj rujukan masa hadapan, jadi kenangan di blog sahaja.

Bayam masak lemak udang.  Jemu asik sup jer😅

Ikan sebelah aku buat goreng. Hajat lebih ank buat sambal. Ikan kegemaran aku sejak azali..nasi mix

Lepas dari makan aku buat susu dan makan 1 biskut jer haa..yang cokelat alu tasa x mau dah huu

Beberapa jam ini resultnya.


Bacaan pertama untuk sesi 8 pagi bsp sesi pertama sudah lepas. Yang ke dua masih ragu-ragu adakah kali ini bacaan akan turun 4. Ke atas..atau 3. Ke bawah? Sebab sebelum ini diet aku ada kerang kuat sikit menu dan bacaan aku tu. Kali ini kerang tak ada jadi aku kena add gula lebih menu lebih maintain tapi aku tak jemu..dalam masa sama aku makan mesti kenyang dalam tempoh masa beberapa jam nanti.

Menu ini aku try sahaja..harap ia benar menjadi lalu aku bikin ini..

Nasi goreng mix. Aku masukkan sayur kailan dan ikan goreng. 

Korang nak tahu mana baki ikan yang lain..tuth kucing aku amik dia malan tinggal 2 kerat ja untuk aku..hajat nak buat sambal terkubur. Konon nak makan nasi dengan sambal kesudahnya nasi goreng menu ke 2 aku. Alahai..

Jika ada perasan aku dah tak amik menu susu bersama biskut. Pada yang tengok menu gdm diet aku posting2 yang lepas. Ni susu mix dengan kurma pula. 

Alhamdulillah bacaan naik. Tapi serius aku tak gemar rasa manis kurma seketol tu wek..namun aku hadap jugalah sebab dah bsp. Kalau low sangat bacaan aku doc tak galakkan sangat sebab aku jenis bp mmg low. Bahaya untuk bayi huu..


Menu makanan dan Bacaan gdm on diet 35 week ke 6. 
Menu ketiga aku sederhana sahaja. Ikutkan aku tak larat nak makan nasi seris rasa perut terlalu kenyang. Tapi tiada pilihan..untuk bagi perot tahan lama..tak mahu kosong elak sakit kepala sebab jarak masa perot kosong lama aku paksa makan sedikit. Aku jenis tak boleh makan lewat tak ada nasi..risau pening naik sampai ke kepala aku boleh muntah. Itulah yang aku takutkan semasa menjalani tempoh bsp. Itu sebab aku kata tak semua orang menu dia boleh sama dengan aku yerr. Ikut badan masing-masing..kalau aku jenis badan mudah masuk angin itu satu masalah bagi aku. Jadi nasi serius menu wajib ada dalam gdm aku. 

Bab makanan manis macam gula perlu juga aku masukkan. Kalau aku tak masukkan hanya makan nasi jer sayur gula tak ada aku takut badan aku lemah cam orang lost tenaga. 2 kali aku kena. Badan aku tak masuk gula keadaan muka aku pucat dan aku tak boleh buat..bergerak langsung. Maka sebab itu menu aku jika ada perasa aku masukkan 2 ketol biskut terkadang aku gantikan dengan kurma. 

Baki nasi tadi.add kerang itu ambil dari nasi lemak. Kerang comellah sangat..sambal belacan dan telur dan atas add kalilan. 

Susu mix kurma sahaja aku tengok bacaan macamana. Ni tekak aku mual sebab ada manis pada kurma. Aku cadang nak makan biskut tapi perot aku kenyang sangat jadi aku tak makan biskut. Tengok apa jadi..

See turunkan sebab kurang gula. Padaha menu telur dan cun add dengan kailan. Jadi sini akan datang kena add manis juga pada kurma 1 biji atau tak nak kurma kena add biskit manis dua lau lebih 4.2 ke atas.ler..

Masa bsp ini berlangsung aku tak larat amik manis sebab aku rasa mual semacam..begitu juga nasi itu makan amik syarat sebab takut apa aku fikirkan katakan atas tadi..
Alahai..


Untuk last menu apa dia yerk?

Aku x lalu nak makan. Sebab apa makan sebelum ini benar buat perot rasa kenyang huu..makan hiruplah juga kuahnya..

Susu mix. Kurma ini rasa mual pula. Beragam minum milo elak.rasa wekmtapi milo talk.ada Allah.. katanya hadap bersyukurlah dengan apa yang ada menu depan mata..

Haa paling rendah 4.2 sebab ke laut.biskut tak lalu nak makan weh..

Menu makanan dan Bacaan gdm on diet 35 week ke 6. 
Jadi simpulannya bacaan aku still on control. Tak.ada dah bacaan 3.1 ke 3.6 mavam sebelum ini. Koraanya 4.1 ke atas ada peningkatanlahkan. Cuma perlu tambah naikkan sedikit. Ini makan apa yang ada mix sahaja.

Alhamdulillah..esok jumpa jururawat semakan 2 minggu sekali. Doc pula akan review bsp apa2 keperluan akan scan perot..

Permudahkanlah amin.


Comments